Vážení zákazníci z provozních důvodů bude od 17.2. - 17.3. 2024 zavřeno. Naše produkty nebudeme vyrábět ani rozvážet. Rozšiřujeme se, trochu měníme náš koncept a budujeme nové zázemí. Sklenice vracejte osobně nebo na Salátofkapointy do 17.2. Záloha za sklenice vrácené po tomto datu bude vyplacena až po 17.3.2023. Více na našem FB a IG.

Náš příběh a jak to vlastně začalo

Jsem normální ženská středního věku, která se snažila skloubit péči o dítě, manžela, běžný chod domácnosti s vlastním sebenaplňujícím zaměstnáním a čas od času si udělat prostor na širší rodinu a kamarádky, kulturu a sport, cvičení, zkrášlující procedury apod. 

Je toho hodně, co musím a hlavně chci stihnout.  A čas od času jsem si říkala,  že je potřeba trochu zvolnit.

A do toho super naplánovaného denního koloběhu života přišel „Covid.“ Život se mnoha lidem skoro zastavil. Jiným se naopak poměrně hodně zkomplikoval.  Patřila jsem do té druhé skupiny.

Byla jsem personální manažerka v jedné automotive společnosti a musela jsem vyřešit řadu nových překážek spojených s každodenní péčí o zaměstnance, kteří nadále v době Covidu chodili do práce.  Jednou z věcí, kterou jsme řešili, bylo stravování zaměstnanců.  Zvolili jsme cestu zákazu dovozu hotových obědů do firmy, používání mikrovlnek. Zákaz shromažďování osob v jídelně. A řadu dalších návazných opatření. 

Což však znamenalo i pro mne začít si připravovat vlastní jídlo do práce.  Ideálně rychlé na přípravu bez nutnosti ohřívání. Také jsem to musela skloubit s přípravou jídla pro mého manžela a dítě, kteří byli doma.  Zároveň jsme rodina, která se snaží zdravě jíst a přemýšlíme, odkud potraviny pochází a jak jsou zpracované.  Když máme možnost, nakupujeme v bezobalových obchodech, od místních farmářů nebo na Scuk. Po pár dnech mi došly nápady a tak jsem začala hledat inspiraci na internetu. Narazila jsem tak na celou řadu zdravých receptů, které byly připravené do klasické zavařovací sklenice. Vypadaly krásně, chutně a jednoduše. Tak jsem to zkusila. Byla jsem překvapená jak to úžasně fungovalo.  

Jídlo v nich vydrželo celý týden dobré, čerstvé a stále krásně vypadalo. Ne jako v plastových krabičkách, kde se vám vše smíchá a salát po pár hodinách nevypadá moc vábně.  Mohla jsem si vždy v neděli připravit různé saláty na celý týden pro všechny. 

Když to shrnu, z čerstvých salátů balených do sklenic jsem byla nadšená. O problematice výroby salátů do sklenic jsem nastudovala snad všechny dostupné české i zahraniční materiály. Zjistila jsem, že v zahraničí již existuje několik firem, které prodávají saláty do sklenic a vozí je zákazníkům. Což je fajn, ale v Čechách, a hlavně u nás na severu Čech, nic takového není. Což mě mrzí.

Když jsme se ve firmě později vrátili k obědům dováženým v plastovým krabičkám, byla jsem zklamaná, že salát jinak vypadá i chutná. Především jsem byla zklamaná z hromady plastu, který po obědech zůstával.

A tak jsem začala přemýšlet, jak bych to mohla změnit.  Po neúspěšném vyjednávání ohledně změny obalů na recyklovatelné nebo vratné obaly jsem zkusila najít v okolí i jinou firmu, která by nám dovážela obědy za těchto podmínek. To se mi však nepodařilo.

A tak vznikl nápad, že bych mohla změnit úplně všechno.  Celý můj život.  Opustit po 15 letech zaměstnání v korporátních firmách a zkusit vytvořit něco nového a smysluplného.

 Zkusit nabídnout lidem jako já něco co tu zatím není. Zkusit nabídnout lidem zdravý salát, který je zasytí, ale je jim po něm lehko a jsou plní energie. Pokusit se to ještě spojit s přidanou hodnotou a tento salát zabalit do vratného skleněného obalu, který bude krásný a praktický.  A zároveň jim ho přivézt až do práce. Aby to bylo komfortní, rychlé a jednoduché.  A měli od začátku do konce dobrý pocit nejen pro sebe, ale i pro okolní svět.

Navodit a vyvolat pocit „Zdravého komfortního bistra“ tady u nás na severu Čech.

Od nápadu po otevření to trvalo skoro 2 roky. Mezitím vstoupil na trh podobný koncept Mr. Salatoff. Také se více do podvědomí dostal bezobalový obchod pomocí e-shopu Vratné láhve, který své potraviny posílá již po celé republice ve skleněných vratných láhvích a to dokonce ve vratných boxech. A v konceptu vratných obalů nezůstávají pozadu ani velcí hráči na trhu jako Mattonka a Kofola se svými cirkulárními láhvemi.

Je vidět, že se svět mění. Že stále více a více lidem není lhostejný svět kolem nás, přestože chceme nadále žít komfortně.  

Tak se pojďte s námi zapojit a vychutnejte si svůj salát v cirkulárním obalu.

Přeji Vám dobrou chuť

Vaše Eva